P72 بر اساس شاسی فیبر کربنی ساخته شده است و در حالی که این شرکت ادعا می‌کند کاملاً جدید است، گزارش‌های قبلی حاکی از آن است که شاسی آن با آپولو اینتنس اموزیونه، یکی دیگر از ابرخودروهای تولید محدود که توسط همان مردی که بازگشت دِ توماسو را رهبری کرد، یعنی نورمن چوی، نظارت می‌شود، مشترک است. بدنه‌ی چشم‌نواز آن نیز کاملاً از فیبر کربن ساخته شده و دارای گلگیرهای شیب‌دار، ورودی‌های هوای عمیق کناری و ظاهری کلی است که خودروهای مسابقه‌ای استقامت دهه‌ی ۱۹۶۰ را به یاد می‌آورد.

کابین فوق‌العاده است. هیچ صفحه لمسی یا سیستم اطلاعات سرگرمی وجود ندارد و در عوض، داشبورد مجموعه‌ای از گیج‌ها و کنترل‌های فیزیکی را در خود جای داده است که همگی از جنس آلومینیوم تراش‌خورده با روکش مسی رنگ هستند. دِ توماسو یک پایه‌ی گوشی تلفن همراه را به صورت مخفی در خودرو قرار داده است، در صورتی که نیاز به مراجعه به نقشه برای مسیریابی داشته باشید، اما هیچ راهی برای اتصال دیجیتالی دستگاه به خودرو وجود ندارد. همچنین به نظر می‌رسد که P72 ممکن است از بلندگوها اجتناب کند، چرا که دِ توماسو می‌گوید: «موتور، موسیقی متن است». تنها صفحه نمایش در خودرو، آینه‌ی دید عقب دیجیتال است که طبق قانون برای نمایش دوربین عقب الزامی است.

همچنین متوجه تعویض دنده دستی شده‌اید، که در سوپراسپرت‌های مدرن نادر است. این صفحه نمایش دارای یک اتصال نمایان - شبیه به لوتوس امیرا - است که بر ارتباط انسان و ماشین تأکید می‌کند. مانند نشانگرها، دسته دنده نیز دارای مجموعه‌ای از خطوط متقاطع است که ظاهری جواهر مانند ایجاد می‌کند.

گیربکس دستی شش سرعته به یک موتور V-8 سوپرشارژ 5.0 لیتری متصل است. در حالی که دِ توماسو می‌گوید این موتور «منحصراً» برای P72 توسعه داده شده است، تاپ‌گیر گزارش می‌دهد که این یک موتور فورد کایوت تنظیم‌شده توسط راش است که در انواع مدل‌های موستانگ و F-150 نیز یافت می‌شود. این ممکن است برای یک سوپراسپرت اختصاصی و بدون شک گران‌قیمت مانند P72 کمی کلیشه‌ای به نظر برسد، اما دِ توماسو سابقه طولانی در ترکیب سبک ایتالیایی با موتورهای V-8 ساخت آمریکا دارد، به طوری که مدل معروف پنترا در طول تولید خود از سال 1971 تا 1992 از موتورهای V-8 فورد استفاده می‌کرد.

دِ توماسو می‌گوید که «قطعات داخلی فورج‌شده سفارشی» و یک سوپرشارژر مخصوص دِ توماسو به این موتور V-8 اجازه می‌دهد تا 700 اسب بخار قدرت و 604 پوند-فوت گشتاور تولید کند. هیچ رقم عملکردی ذکر نشده است و دِ توماسو می‌گوید که موتور برای سرعت‌های بالا تنظیم نشده است و در عوض نسبت‌های دنده کوتاه بر تمرکز بر تعامل راننده تأکید دارند. سایر جزئیات فنی شامل سیستم تعلیق pushrod و کمک‌فنرهای قابل تنظیم دستی سه حالته است.

نمونه دیده شده در این عکس‌ها یک "واحد مشخصات تولید داخلی" است، به این معنی که در تیراژ تولید ۷۲ دستگاهی محاسبه نخواهد شد. دِ توماسو می‌گوید هر یک از ۷۲ دستگاه تحویل داده شده به مشتریان بسیار سفارشی خواهد بود. هیچ صحبتی در مورد قیمت‌گذاری نشده است، اما باید تصور کنیم که P72 به بیش از ۱ میلیون دلار نیاز دارد.