این قراردادها شامل حمایتهای استاندارد اتحادیه مانند پرداخت اضافه کاری، واجد شرایط بودن برای طرح بازنشستگی و سلامت صنعت سینما، جریمههای وعدههای غذایی، دورههای استراحت و زمانهای چرخش کار است. قرارداد دیزنی/مارول همچنین شامل افزایش حقوق ۴ درصدی در سال اول و ۳.۵ درصدی در سال دوم است که با افزایش حقوق مذاکره شده سال گذشته توسط اتحاد بینالمللی کارکنان صحنه تئاتر مطابقت دارد.
سریال تلویزیونی «آرایشگاه» با بازی جرمین فاولر در آمازون فیلمبرداری میشود.
متیو لوب، رئیس بینالمللی IATSE، گفت: «میخواهم به اعضای این واحدهای چانهزنی جلوههای ویژه بصری به خاطر مذاکره برای قراردادهای منصفانه که چنین حمایت قوی را به دست آوردهاند، تبریک بگویم. از زمانی که این فرآیند را آغاز کردند تا به امروز، رهبری و عزم راسخ این اعضا الهامبخش بوده است.»
این رأیگیری نقطه عطفی در مسیر طولانی برای اتحادیهای کردن کارگران جلوههای ویژه بصری است که در برابر ضربالاجلهای فشرده و ساعات طولانی مبارزه کردهاند. حدود ۵۰ نفر از کارکنان مارول به اتفاق آرا به پیوستن به IATSE در سال ۲۰۲۳ رأی دادند و یک ماه بعد، رأی ۱۳ به ۰ در میان کارکنان جلوههای ویژه دیزنی به تصویب رسید. کارکنان جلوههای ویژه «آواتار» در ژانویه ۲۰۲۴ با ۵۷ رأی موافق در برابر ۱۹ رأی مخالف، به عضویت در اتحادیه رأی دادند.
این قراردادها شامل کارگرانی میشود که مستقیماً توسط دیزنی یا مارول و در مورد «آواتار»، توسط لایتاستورم انترتینمنت استخدام شدهاند. این قراردادها هزاران کارگری را که توسط شرکتهای جلوههای ویژه شخص ثالث استخدام شدهاند، پوشش نمیدهد.
طبق خلاصهای که توسط اتحادیه منتشر شده است، قرارداد «آواتار» شامل زبانی در مورد هوش مصنوعی است که سال گذشته در توافقنامه اساسی IATSE گنجانده شده بود. خلاصه توافق دیزنی/مارول به هوش مصنوعی اشارهای نکرده است.
کائل لیاکوس-گیلبرت، یکی از متخصصان دادههای جلوههای ویژه در مارول، در بیانیهای گفت: «این فقط یک پیروزی برای مارول/دیزنی نیست، بلکه یک پیروزی بسیار مورد نیاز برای کل صنعت جلوههای ویژه است.» او این را یکی از غرورآفرینترین لحظات زندگی خود خواند. «ما ثابت کردهایم که از طریق عزم و اراده چه چیزی ممکن است و دیگر لازم نیست حدس و گمان بزنیم یا در بدبینی و شک غرق شویم. ما جوهر را روی کاغذ گذاشتهایم و به افرادمان قراردادی را که شایسته آن هستیم، دادهایم.»
مک رابینسون، هماهنگکننده جلوههای ویژه دیزنی، گفت که امیدوار است این قراردادها «اولین گام برای تغییر گستردهتر در صنعت جلوههای ویژه» باشد.
جاستین مید، که در فیلم «آواتار» کار میکند، گفت که امیدوار است سایر کارگران جلوههای ویژه نیز از این الگو پیروی کنند و به سازماندهی رأی دهند.
او گفت: «قدرت ما در کار ماست و صدای ما از طریق همبستگی ما شنیده میشود و اکنون همه عوامل آواتار این فرصت را خواهند داشت که در یکی از بهترین صنایع کشورمان، زندگی عادلانهای داشته باشند.»
کارگران جلوههای ویژه در اپل استودیوز نیز سال گذشته با رأی ۱۲ به ۰ به سازماندهی با IATSE رأی دادند. کارگران DNEG، یک شرکت بزرگ جلوههای ویژه کانادایی، نیز در سالهای ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ اتحادیه تشکیل دادند.