ساسونگکو رئیس استودیوی اندونزیایی ویسینما است. پس از دو سال تمرکز بر رهبری تحول سازمانی ویسینما و هدایت «جامبو» - موفقترین فیلم انیمیشن اندونزی تا به امروز - ساسونگکو آماده است تا آنچه را که جاهطلبانهترین پروژه اکشن خود تاکنون توصیف میکند، هدایت کند.
ساسونگکو گفت: «وقت آن رسیده که فیلمی را کارگردانی کنم که عمیقترین غرایز من را به عنوان یک قصهگو شعلهور کند. اکنون که تحول ویسینما به خوبی در حال انجام است و «جامبو» از اهداف خود فراتر رفته است، من با چیزی جاهطلبانهتر به صندلی کارگردانی بازمیگردم: یک فیلم اکشن که احساسی، عاطفی و ریشه در داستانهای محلی دارد.»
این فیلم قصد دارد اسطورهشناسی سنتی آسیای جنوب شرقی را با روایتهای جنایی معاصر ترکیب کند. ساسونگکو گفت: «میخواهم جهانی بسازم که برای فرهنگ جنوب شرقی آسیا بسیار عادی است، اما قبلاً در سینمای جنوب شرقی آسیا به آن پرداخته نشده است. چگونه میتوان جنبه تاریک جرم و جنایت و دنیای زیرزمینی را در تنگه مالاکا ترکیب کرد... این تنگه یکی از استراتژیکترین مناطق برای تجارت، برای ژئوپلیتیک است، اما نه تنها در سطح، بلکه در دنیای زیرزمینی نیز وجود دارد.»
تنگه مالاکا، یک مسیر کشتیرانی حیاتی بین شبه جزیره مالایا و سوماترا، هم به عنوان مرکز جغرافیایی و هم به عنوان موضوع فیلم عمل میکند که نقش آن را در قاچاق انسان، تجارت مواد مخدر و قاچاق سلاح بررسی خواهد کرد.
ساسونگکو قصد دارد اسطورههای سنتی جنگجویان مالزی را برای مخاطبان معاصر بازآفرینی کند. او به جنگجویان افسانهای سلطان مالاکا اشاره کرد که حماسههای او در سراسر اندونزی و مالزی محبوب هستند. این فیلم همچنین عناصری از سیاست قدرت جنوب شرقی آسیا، از جمله استفاده از اعمال و خرافات شمنها در میان نخبگان سیاسی را در بر خواهد گرفت.
ساسونگکو گفت: «افراد قدرتمند تمایل دارند از عناصر خرافی در بازی قدرت خود استفاده کنند. آنها شمن دارند، به دنبال پیشگویی هستند... و این در بازی قدرت واقعی در سیاست اندونزی اتفاق میافتد.»
ساسونگکو به عنوان کارگردان فیلم «دزدیدن رادن صالح»، پرفروشترین فیلم اکشن اندونزی با بیش از ۲.۳ میلیون تماشاگر، تجربه قابل توجهی در ژانر خود به این پروژه میآورد. «ملکه مالاکا» پنجمین فیلم اکشن بلند او پس از «۲۱۲ جنگجو»، «بن و جودی»، «دزدیدن رادن صالح» و «۱۳ بمب» خواهد بود.
این فیلم در حال حاضر در مراحل پیشرفته توسعه است و فیلمنامه و استراتژی تولید آن در حال انجام است. ویسینما در حال مذاکره با شرکای بالقوه از کره جنوبی و ایالات متحده برای ایجاد اتحادهای فرامرزی برای تولید و توزیع جهانی است. قرار است عکاسی اصلی در سال ۲۰۲۶ آغاز شود.
ساسونگکو از طریق ویسینما یکی از مترقیترین استودیوهای مالکیت معنوی خلاق اندونزی را پرورش داده است. این شرکت فراتر از فیلمسازی سنتی به انیمیشن، موسیقی، سریالهای دیجیتال و سایر قالبهای داستانسرایی فراگیر روی آورده است.
برنامههای Visinema شامل همکاری با شرکت قدرتمند کره جنوبی CJ Entertainment در ساخت «بابا صدایم کن»، بازسازی فیلم موفق کرهای «Pawn» و انیمیشن علمی تخیلی «Kancil» است.
موفقیت «Jumbo» ساسونگکو و Visinema را برای ریسکهای خلاقانهتر جسورتر کرده است. ساسونگکو گفت: ««Jumbo» تزی است که ارزش مبارزه برای آن را ثابت میکند. ما میتوانیم آن را نه تنها به عنوان یک انیمیشن، بلکه به عنوان یک جنبش مترقی از سوی خود برای ارائه امکانات جدید داستانسرایی، امکانات جدید ژانر و امکانات جدید رسانه ببینیم.»
او بر اهمیت تنوع محتوا در بازار اندونزی تأکید کرد: «موفقیت «Jumbo» به ما اعتماد به نفس زیادی میدهد تا تازگی بیشتری را به ارمغان بیاوریم و محتوای مترقیتری را به مخاطبان، به ویژه مخاطبان اندونزیایی که در حال حاضر به سرعت در حال رشد هستند، ارائه دهیم.» ساسونگکو با ابراز نگرانی از تسلط فعلی فیلمهای ترسناک در بازار داخلی، افزود: «اگر فقط به یک یا دو ژانر تکیه کنیم، به مخاطب سودی نمیرسانیم. ما به مخاطب امکان رشد در آثار خودمان را نمیدهیم.»